#Bismillah salamunalaikom ALKESAH TANAH MELAYU , Kedaulatan Tanah Melayu & Keturunan Melayu , 1

#Bismillah salamunalaikom ALKESAH TANAH MELAYU Kedaulatan Tanah Melayu & Keturunan Melayu 1. Tahun 2025 hanya sejauh 6 tahun sahaja. Bermakna sepenggal mandat satu PRU. 2. Andaikata PRU diadakan pada 2018, samada Mac atau sebelum Ogos 2018, 2025 hanya sejauh 5 tahun sahaja. 3. Dalam 60 bulan macam2 boleh berlaku. Sudahkah kita bersedia atau masih mengharap keajaiban turun dari langit keluar dari bumi?

#Bismillah salamunalaikom ALKESAH TANAH MELAYU Selamat Maal Hijrah & Sila Meninggal Cepat2 Haters, Skeptik, Pengadu Domba, Penghasut, Penghasad...

#Bismillah salamunalaikom ALKESAH TANAH MELAYU Selamat Maal Hijrah & Sila Meninggal Cepat2 Haters, Skeptik, Pengadu Domba, Penghasut, Penghasad Dengki, Pemfitnah, Provokator, Penyekat Rezeki, Penghisap Darah, Batu Api, Tukang Ramal, Tukang Nujom, Tukang karot, Tukang Karang Cerita/Berita Palsu & Self Appointed Spy FB. Jangan jadi Manusia Berhati Iblis. Jadilah Manusia Berhati Malaikat. Ajal Maut tak kenal pangkat derajad usia tempat & masa. Kepada pengikut penyokong & rerakan...

Sibuk belek pokok, wartawan celik (murid asrama) mai interview

Sibuk belek pokok, wartawan celik (murid asrama) mai interview.... Murid: ustaz nie pokok apa? Ambo: pokok kari, awat? Murid: saja tanya, ustaz knpa ustaz letak batang paip? Ambo: batang paip nie sebgai penyokong. Murid: penyokong untuk apa? Ambo: yeala, pokok nie kan kecik lagi, kalau xsokong, angin mai tumbang plak satgy... Mcm kamu la, kecik2 nie ayah, mak, ustaz dan ustazah la dok Bantu kamu, elak kamu dari bhya, tunjuk mana betui, mana salah... bila kamu dah besaq dan mampu berdikari dah...

Sibuk belek pokok, wartawan celik (murid asrama) mai interview

Sibuk belek pokok, wartawan celik (murid asrama) mai interview.... Murid: ustaz nie pokok apa? Ambo: pokok kari, awat? Murid: saja tanya, ustaz knpa ustaz letak batang paip? Ambo: batang paip nie sebgai penyokong. Murid: penyokong untuk apa? Ambo: yeala, pokok nie kan kecik lagi, kalau xsokong, angin mai tumbang plak satgy... Mcm kamu la, kecik2 nie ayah, mak, ustaz dan ustazah la dok Bantu kamu, elak kamu dari bhya, tunjuk mana betui, mana salah... bila kamu dah besaq dan mampu berdikari dah...

Pernah pokok pelam nie, murid saya mencadangkan untuk cabut buang, sbb hidup segan mati xmau

Pernah pokok pelam nie, murid saya mencadangkan untuk cabut buang, sbb hidup segan mati xmau... Kata kat dia, "sabaq sat, insyaAllah nanti tumbuh daun baru".... Alhamdulillah setelah dijaga dengan baik, daun baru (warna hijau muda) dah tumbuh.... #dlm konteks pendidikan, walau senakal atau selemah mana pljar kita, jgn pernah putus asa untuk mendidik.... InsyaAllah pasti akan membuahkan hasil...

Pernah pokok pelam nie, murid saya mencadangkan untuk cabut buang, sbb hidup segan mati xmau

Pernah pokok pelam nie, murid saya mencadangkan untuk cabut buang, sbb hidup segan mati xmau... Kata kat dia, "sabaq sat, insyaAllah nanti tumbuh daun baru".... Alhamdulillah setelah dijaga dengan baik, daun baru (warna hijau muda) dah tumbuh.... #dlm konteks pendidikan, walau senakal atau selemah mana pljar kita, jgn pernah putus asa untuk mendidik.... InsyaAllah pasti akan membuahkan hasil...

Timba pecah pelajar asrama buang, ambik kutip buat modal tazkirah

Timba pecah pelajar asrama buang, ambik kutip buat modal tazkirah... Saya: agak2 kamu la, kalau saya isi ayaq dlm timba nie, penuh dak ayaq? Murid2: dak.... Saya: sebab apa xpenuh? Murid2: sbb timba pecah Saya: pandai pun, saya ibaratkan timba nie seperti diri kita, paip ayaq (posa), ayaq yg mengalir (pahala), dri kita (timba), kesan pecah(x solat)... Moral dia, sempurna mcm mana pun posa kita, Xdpt pahala jugak kalau xsolat.... #timba boleh guna buat pasu he3

Melayan kerenah anak murid

Melayan kerenah anak murid... Murid: ustaz, kenapa ustaz jaga sangat pokok ustaz, kecik jer pon, bukan ada buah lagi pun... Saya: mestilah saya sayang, saya nk pokok saya nie hasilkan buah yg terbaik, mestilah saya jaga dari awal, mcm 2 jugak dengn kamu, saya nk bila dewasa kamu menjadi orang yg berguna dan mampu berbakti kepada masyarakat, sbb 2 jaga kamu dari kecik.... # tengok murid 2 tersenyum, insyaAllah rasanya dia faham apa yg saya nk sampaikan.... #layan hobi sambil mendidik, he3

Timba pecah pelajar asrama buang, ambik kutip buat modal tazkirah

Timba pecah pelajar asrama buang, ambik kutip buat modal tazkirah... Saya: agak2 kamu la, kalau saya isi ayaq dlm timba nie, penuh dak ayaq? Murid2: dak.... Saya: sebab apa xpenuh? Murid2: sbb timba pecah Saya: pandai pun, saya ibaratkan timba nie seperti diri kita, paip ayaq (posa), ayaq yg mengalir (pahala), dri kita (timba), kesan pecah(x solat)... Moral dia, sempurna mcm mana pun posa kita, Xdpt pahala jugak kalau xsolat.... #timba boleh guna buat pasu he3

Melayan kerenah anak murid

Melayan kerenah anak murid... Murid: ustaz, kenapa ustaz jaga sangat pokok ustaz, kecik jer pon, bukan ada buah lagi pun... Saya: mestilah saya sayang, saya nk pokok saya nie hasilkan buah yg terbaik, mestilah saya jaga dari awal, mcm 2 jugak dengn kamu, saya nk bila dewasa kamu menjadi orang yg berguna dan mampu berbakti kepada masyarakat, sbb 2 jaga kamu dari kecik.... # tengok murid 2 tersenyum, insyaAllah rasanya dia faham apa yg saya nk sampaikan.... #layan hobi sambil mendidik, he3