Siapa pernah ?, Sering dengar bunyi orang main guli didalam rumah atau orang alih perabot pada tengah-tengah malam

Siapa pernah ?
Sering dengar bunyi orang main guli didalam rumah atau orang alih perabot pada tengah-tengah malam.
Jika penah, itu tandanya rumah anda ada tetamu yang tidak diundang ?. Mintak sewa rumah pada dia.. Ingat free ke duduk.. ?
12/04/2018
Facebook:
51 Komen:
Siti Aliza Elis
15-03-2018, 09:46:04
Selalu dgr ustaz. Kdg teringin nk tnya jiran, ade main guli ke. Die pula x de ank. Takut pula nk tanya ?
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Jika selalu kediaman mungkin ada gangguan
Maslamah Sani
15-03-2018, 09:46:04
Alhamdullah x penah slmt mlm ustaz
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Alhamdulillah
Rohaini Deraman
15-03-2018, 09:46:04
Dulu ada masa dok umah flat...alhamdulillah skrg dh pindah xde lg kedengaran...
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Alhamdulillah...
Che Rohani Mohd Salleh
15-03-2018, 09:46:04
Masa duduk kuaters pegawai.polis ada,dengar guli jatuh dan bergolek, dengar orang alih perabut dan orang menumbuk dgn lesung waktu malam dalam.jam 11 lebih, tapi bunyi tu di rumah tingkat atas.
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Sebenarnya bunyi tersebut dari rumah kita.. Tapi sayupp je..
Siti Aliza Elis
15-03-2018, 09:46:04
Ohyeke ustaz. Kalau kite dgr mcm kat dnding umah, mcm umah sblh , tandanya rumah kita lah ye. Risau pula
Saidah Sapari
15-03-2018, 09:46:04
mlm2..ada kucing main guli?
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Benda nampak x apa..
Cikpah Zalifah
15-03-2018, 09:46:04
Kite slalu dengar...Pastu bdn jd xsihat..lemahDemam on off...Xem thêm
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Kena cek tu.. Jgn dibiarkan
Angah Sym
15-03-2018, 09:46:04
Hahaha nakal la ustaz nih...
Fara Diana
15-03-2018, 09:46:04
Klu bnyi cm lesung batu plak cmne... Tpat kul12mlm n mghrib je brbunyi.. Ustz jgn ckp... Die wt smbal blcan kt syiling plak..
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Jgn dibiarkan, perlu dibuat rawatan
Lynda LC
15-03-2018, 09:46:04
Masa dduk.sewa umh.lama dlu ade la bunyi guli .. heret tong.gas..
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Gas habis tu.. ?
Lynda LC
15-03-2018, 09:46:04
????bersangka baik la ustaz kn ..
Juns Winey
15-03-2018, 09:46:04
Bunyi Main guli xda ustaz.tp blalang suka sgt masuk rmh.
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Cm ni ke
Juns Winey
15-03-2018, 09:46:04
Ya ustaz..yg ni terbaru.bunyi nya kuat.msuk rmh mlm2
Khadijah Ibrahim
15-03-2018, 09:46:04
Athirah Diyana
Athirah Diyana
15-03-2018, 09:46:04
Rumah sy setiap hari, siang malam dengar bunyi tu ustaz
Fauziah Dris
15-03-2018, 09:46:04
Selalu ustaz dgr..rmh akak 2 tingkat kt atas selalu dgr org main guli..pastu berlari pn ada
Uumie Uumie
15-03-2018, 09:46:04
Pernah..tp mcm bunyi dari rumah sebelah..sy buat tak tau jer ustaz..
Sabrina Lynn
15-03-2018, 09:46:04
sye pena rase suasane mcm tu...bising...tpi kenape suami n ank2 x dgr
Qairun Sabawi
15-03-2018, 09:46:04
Dulu rumah sewa lama selalu sgt dgr org bertukang pukul 2 3 pagi. Alih2 perabot..mcm xda masa nak buat waktu siang agaknya.
Nuruljannah Kamarudin
15-03-2018, 09:46:04
Biasa sgt...kadang2 ade bunyi guli..dlm dinding...siang pun bunyi jugak..Penah tanye jiran2..diaorg pun ade dengar jugak kdg...Ade doa @ petua ke... ustaz..klu ade mohon share..t kasih.
Mazlina Kassim
15-03-2018, 09:46:04
Norazuati Mohamed Kassim
Azreena Abdullah
15-03-2018, 09:46:04
Muhamad Dzafri Muhamad Masro
Noorhayani Mohamad Rohimin
15-03-2018, 09:46:04
Kalau dgr bunyi guli jatuh dlm bilik.... Apa nak buat ye ustaz..... Selama ni akk ingat anak jiran sebelah yg dok main guli....
Ila Je
15-03-2018, 09:46:04
Sekarang makin kerap bunyi dlm rumah
Zaimah Zainal Abidin Zai
15-03-2018, 09:46:04
dah 15 thun ustaz bunyi tu ada wktu mnjelang maghrb
Debab Bam
15-03-2018, 09:46:04
Sy penah ustaz..tp masa muda2 dulu xterpikir sgt benda2 tu..mlm2 dengar org cakar pintu kt belakang..ad org naik turun tangga..dapa hal semua da kt atas..tu simtop2 gak kew ustaz
Iecha Melaka
15-03-2018, 09:46:04
Tpt keja sy ni Tarik Kurusi bramai2
Anna Azzaliea
15-03-2018, 09:46:04
Selalu dgr ustaz.. Kakak sy terdengar bunyi benda atas bumbung mcm tgh seret something.. Bgn subuh td tgk bilik tido sy habis bsepah.. Tanya ma kot2 ada sesape masuk, tp xde plak.. ?
Nori Rina
15-03-2018, 09:46:04
Ada pernah terjadi masa dok umh flat dulu...selalu bunyi guli n perabut n mcm²bunyi la tengah² mlm...tp masa tu x fikir pun pasal benda tu ustaz..
Nor Rafidah Zaini
15-03-2018, 09:46:04
Rumah sy ni mcm2 bunyi ada ust...ank2 2bradik tido sebilik..si dia tiap2 tgh mlm..msti trjaga mngis trjerit2...asal di tye kata nye nk kncing..pastu mngis...bila tye knl nangis lg...lg kuat jerit2 die mngis...nk sapu ngn kasturi rukyah bntai mnjerit2 xnk...xmeremang sy...pastu time mlm..lalat msti ada tour dlm bilik sy..suami tgkap...dl belalang..
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Bagi yg penah lalui sehingga kini, jgn dibiarkan.. Usaha untuk merawat..
Nor Rafidah Zaini
15-03-2018, 09:46:04
Betol...alhmdlh 2mgu lps sy dptkn rwtan..mmg ada somethig..ank pon alhmdlh la xd la mngis tgh2 mlm mcm sblom tu...sy pon alhmdlh xd la rs mcm sblom2 ni...tp ms di rukyah tu...sakitnye jgn ckp la aiiii...nk sht...thn la jgk sakitnye..mngissss ooo
Pusat Rawatan As-Syifa An-Nur
15-03-2018, 09:46:04
Alhamdulillah
Nor Asnisyah
15-03-2018, 09:46:04
Pernah ustaz..masa menyewa kat KL dulu.hampir setiap hari ada je bunyi guli dan kerusi meja di tolak2.kuat plak tu bunyinya.bila malam plak bunyi guli seperti ditabur dengan banyak skali, bukan bunyi ting ting macam siang hari.tapi kami suami istri buat tak tau je, sbb masa tu anak kecik lg dalam brp bulan macam tu.
Che'Naa Pin Ayiq
15-03-2018, 09:46:04
Nk mintak sewa ustaz?? mcm mana klu dia mintak nyawa??.. ngeri la pulak
Maizaitulhaiza Masuda
15-03-2018, 09:46:04
Dengar main guli tu taklah..tapi time maghrib dia punya bau pehhhh..mual2 nk muntah..kadang2 bau org masak tengah2 malam..tak selalu kadang2 kata p ramlee #kikiki
Nazira Mhd Yusof
15-03-2018, 09:46:04
Nor Azilah Mhd Yusof tu rumh ats tu ?
Nor Azilah Mhd Yusof
15-03-2018, 09:46:04
Mslh nye bukan kt dlm rumah aq...tp rumah atas
Qhaseh Norlaela
15-03-2018, 09:46:04
Ad jew kat hostel....tiap2 mlm...slalu jgak lah dpat slam perknalan??? sampai satu tahap xtdo smpai 2,3 hari...
Ani Ghani
15-03-2018, 09:46:04
Pengalaman mengajar Sya lebih berhati2 dgn makhluk bernama manusia?
Noly Othman
15-03-2018, 09:46:04
Mohd Shahir cmni la sy dngr klo jiran2 balik kg..suasana snyi tp dngr bnda trik katil la,bnda baling kat dinding la
Bo Tak
15-03-2018, 09:46:04
Ayu Hidayah

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *